суббота, 19 декабря 2015 г.

Роль і місце активних методів навчання математиці в розвитку розумових здібностей учнів



1.Біпарний урок.

Такий урок часто називають інтегрованим. Головна перевага біпарного уроку полягає в можливості створити в учнів систему знань, допомогти представити взаємозв'язок предметів. Біпарні уроки вимагають активності кожного учня, тому клас потрібно готувати до їх проведення:запропонувати літературу по темі уроку, порадити узагальнити практичний досвід, придивитися до конкретного явища. Біпарні уроки допомагають згуртувати педагогічний колектив, поставити перед ним спільні завдання, виробити єдині дії і вимоги.

2.Урок - аукціон.

До початку «аукціону» експертами визначається «продажна вартість»ідей. Потім ідеї «продаються», автор ідеї, який отримав більшу ціну,визнається переможцем. Ідея переходить до розробників, що обгрунтовують свої варіанти. Аукціон може бути проведено у два тури. Ідеї, що пройшли на другий тур, можуть бути випробувані в практич. завданнях.

3. «Мозкова атака».

Урок має схожість з «аукціоном». Група ділиться на «генераторів»і експертів.
Генераторам пропонується ситуація (творчого характеру). За
певний час учні пропонують різні варіанти вирішення запропонованого завдання, що фіксуються на дошці. По закінченні відведеного часу «у бій»вступають «експерти». У ході дискусії приймаються найкращі пропозиції і команди міняються ролями. Надання учням на уроці можливості пропонувати, дискутувати, обмінюватися ідеями не лише розвиває їх творче мислення і підвищує довіри до викладача, але і робить навчання «комфортним».

4. Урок типу «
Що? Де? Коли? »

Група учнів заздалегідь поділена на три групи, роздані домашні завдання, підготовлені номери команд, листи обліку з прізвищами гравців для капітанів. Гра складається з шести етапів.
1. Вступне слово вчителя.
2. Розминка - повторення всіх ключових питань теми.
3. Встановлюється час на обдумування питання і кількість балів за відповідь.
Вибираються орбіти.
4. Гра «що? де? коли ?».
5. Підведення підсумків.
6. Заключне слово викладача.

5. Уроки - ділові ігри.

Такий урок зручніше проводити при повторенні і узагальненні теми. Клас розбивається на групи (2 - 3). Кожна група отримує завдання, а потім розповідає їх рішення. Проводиться обмін завданнями.

6. Урок - екскурсія.

Або заочна подорож (може очна).
План проведення.
1. Повідомлення теми.
2. Вступне слово ведучого.
3. Пояснення нового матеріалу шляхом имитуємої екскурсії - проводить екскурсовод учень, учитель, батько, шеф і ін
4. Відповіді на питання, які виникли в ході екскурсії.
5. Подарунки й сувеніри на пам'ять (готувати за раніше).

7. Уроки типу КВК.

1. Привітання команд (домашнє завдання).
2. Розминка. Команди задають один одному питання.
3. Домашнє завдання
4. Виконання по 3 - 4 завдання членами команди біля дошки.
5. Завдання капітанам команд (за картками).
6. Підведення підсумків.
 

8. Урок «за круглим столом».

Обирається ведучий та 5 - 6 коментаторів з проблем теми.
Вступне слово вчителя. Вибираються основні напрямки теми та
викладач пропонує учням питання, від вирішення яких залежить рішення всієї проблеми. Ведучий продовжує урок, він дає слово коментаторам, залучає до обговорення весь клас.
Колективне обговорення привчає до самостійності, активності, почуття
причетності до подій.
 

9. Урок семінар. 

Уроки такої форми проводяться після завершення теми, розділів. Наперед даються питання семінарського заняття, що відображають матеріал даного розділу і міжпредметних зв'язків. Після заслуховування вичерпних відповідей на поставлені питання семінару, учитель підводить підсумок уроку, і націлює учня на підготовку до уроку-заліку з даної теми.

10.Урок - залік.

Проводити його можна в різних варіантах. Перший - коли екзаменаторами  є вільні від уроків викладачі. Другий - екзаменаторами виступають більше ерудовані, які добре засвоїли тему учні. В кінці уроку підводиться підсумок. Використовується і колективний спосіб навчання. Наприклад, розв’язування  вправ з наступною взаємоперевіркою. Клас розбивається на кілька груп, призначається консультант. Кожна група отримує картки - завдання. Перший приклад розв’язує  і пояснює консультант,а інші учні виконують самостійно. Консультанти координують і ведуть облік. Учитель стежить за роботою всіх.

11. Інтегровані уроки.

Уроки такого типу проводяться відразу 2 - 3 викладачами.
Наприклад:а) математики, фізики та інформатики
; б) математики, вчителі креслення,виробничого навчання.
Складаються алгоритми
розв’язування задачі з використанням знань з математики, фізики і т.д.

12. Урок-лекція.

Практика показує, що темп лекції має бути посильним для учнів, повтори лекції не бажані. Їх можна уникнути шляхом варіювання основної думки. При демонстрації засобів наочності не повинно бути монологічності викладу, потрібно залучати до розмови учнів. Лекція орієнтує учнів у складному матеріалі, розвиває їх розумовуактивність, вчить мислити. Наприклад, лекція за темою «декартові координати в просторі »
1. Введення декартових координат на площині.
2. Введення декартових координат в просторі.
3. Життя і діяльність Р. Декарта (учні).
4. Формула відстані між двома точками.
5. Формули координат середини відрізка.
6. Перетворення фігур в просторі.
7. Використання декартових координат в інших науках.

Комментариев нет:

Отправить комментарий